©Mynima-Hellas.com

Ο ΚΑΤΑραμενος ΟΧΙΣ…ΚΑΙ ΤΑ «ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΑ» ΝΑΙ…..

Ο ΚΑΤΑραμενος ΟΧΙΣ…ΚΑΙ ΤΑ «ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΑ» ΝΑΙ…..
Decrease Font Size Increase Font Size Text Size Print This Page

Γραφει ο ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΑΛΑΡΜΑΣ

Άλλο ένα καρναβάλι  πέρασε . Στον απόηχο του πολλά θα ειπωθούν. Το σίγουρο είναι ότι κανένας δεν θα αμφισβητήσει ότι το καρναβάλι τρέφει και τρέφεται από την σάτιρα.

Η πολιτική σάτιρα πιο παλιά ήταν σήμα κατατεθέν στο Πατρινό καρναβάλι και το γεγονός ότι τις μέρες μας όλο και περισσότερα γκρουπ επιλέγουν να σατιρίσουν την πολιτική, είναι θετική εξέλιξη.

Από την σάτιρα δεν ξεφεύγει κανένας:  Πρωθυπουργοί, Δήμαρχοι, βουλευτές, τοπικοί παράγοντες, όλοι θα βρουν έναν ρόλο.

Όμως η πολιτική σάτιρα είναι άτιμο πράγμα και πολλές φορές σαν μπούμερανκ επιστρέφει στους δημιουργούς της.

Το γκρουπ 40 έχει πολλές δεκαετίες ιστορία στο καρναβάλι της Πάτρας.  Δεν είναι κρυφό ότι στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ συμμετέχουν είτε ως «αρχηγοί» είτε ως μέλη.

Δικαίωμα τους να επιλέξουν ό,τι θέμα θέλουν, να το προβάλουν όπως θέλουν, να περάσουν ό,τι μήνυμα θέλουν.

Δικαίωμα και όσων είδαν την ποιότητα της σάτιρας να τους «κράζουν»

Και από ότι βλέπω έχει πέσει πολύ κράξιμο.

Το άρμα που απεικονίζεται στην φωτογραφία είναι ένα τέρας με τρία κεφάλια και κάτω από κάθε κεφάλι υπάρχει μια πινακίδα.

Για τον Κ. Πελετίδη, Δήμαρχο της πόλης, γράφει: « Εγώ είμαι από Κοζάνη».

Για τον Ν. Χρυσοβιτσάνο,  Πρόεδρο του Καρναβαλικού Οργανισμού:  «Εγώ είμαι από το Αγρίνιο»

Για την Κ. Γεροπαναγιωτη, Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου:  «Εγώ φέρνω τη γραμμή»

Τα δυο πρώτα σχόλια που αναπαράγουν τοπικιστικά στερεότυπα, καθόλου πλάκα δεν έχουν.  Δεν είναι απλά άστοχα είναι απαράδεχτα. Δηλαδή τι υπονοούν; Ότι δεν τα καταφέρνουν στα της Πόλης γιατί δεν γεννήθηκαν εδώ;  Υπάρχει κάποιο τεστ που θα πρέπει να κάνουν όσοι θέλουν να συμμετέχουν στα κοινά για να δούμε την καταγωγή τους;

Η Πάτρα ανήκει στους (βέρους) Πατρινούς, θα είναι το επόμενο;

Δεν διάβασα ένα θετικό σχόλιο για το περιεχόμενο αυτής της σάτιρας.

Κράξιμο παντού και από κόσμο που καμία σχέση δεν έχει με την Δημοτική αρχή.

«Είναι δυνατόν να λένε για τον Γιατρό αυτά τα πράγματα;», διάβασα κάπου.

Το ζουμί όμως της πολιτικής σάτιρα που επιχείρησαν να κάνουν  είναι στην τρίτη πινακίδα, αυτή που αφορά την πρόεδρο του Δ.Σ. και γράφει «Εγώ φέρνω την γραμμή»

Εδώ δεν επιλέγουν να κάνουν σχόλιο για την καταγωγή της Προέδρου, που είναι από ένα χωριό της Ηλείας, αλλά για την πολιτική της δημοτικής αρχής του ΚΚΕ που γεννιέται και αυτή  εκτός  Πατρών, στον Περισσό όπως αναφέρουν,  και γι’ αυτο δεν εξυπηρετεί τις ανάγκες της Πόλης.

Έχουμε λοιπόν, «ξένους» να εφαρμόζουν μια πολιτική που σχεδιάζεται κάπου αλλού.

Την πολιτική της δημοτικής αρχής ήθελαν να στιγματίσουν ως ξένη με τα συμφέροντα της πόλης, άσχετα αν λόγω έλλειψης έμπνευσης τα έκαναν «σαλάτα».

Την δημοτική αρχή του ΚΚΕ που είναι «κατά» στα πάντα, που λέει «όχι» σε όλα και λέει μόνο «ναι» στην γραμμή του κόμματος.

Και όταν εκπρόσωποι του ΣΥΡΙΖΑ προσπαθούν να κάνουν σάτιρα με το «ναι» και το «όχι» είναι σαν να «ξύνονται στην γλίτσα του τσομπάνη».

Ε, τι να κάνουμε, είναι κάποια «όχι» που δεν μπορείτε να τα μετατρέψετε σε «ναι».

Και είναι κάποιες πολιτικές που συνειδητά είναι ξένες με τα συμφέροντα των λίγων γιατί θέλουν να εξυπηρετούν τις ανάγκες των πολλών.

Δεν θα έμπαινα στο κόπο να γράψω ένα κείμενο για ένα άρμα στο καρναβάλι , το κάνω γιατί τα ίδια λένε και στην καθημερινή πολιτική κριτική που κάνουν .

Εύλογο το ερώτημα: Το καρναβάλι αντιγράφει τη ζωή ή η ζωή το καρναβάλι;

Πριν αναφέρω τα «ναι» και «όχι» της Δημοτικής Αρχής, θα πρέπει να  σημειώσω τα μεγάλα «ναι» της Αντιπολίτευσης.

Οι δημοτικές παρατάξεις του ΣΥΡΙΖΑ , της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ, χέρι χέρι όλοι μαζί σαν μια παράταξη ξεροστάλιασαν να περιμένουν τον Πρωθυπουργό για να του πουν τα μεγάλα «ναι» στην πολιτική του στο πρόσφατο Συνέδριο.

Η Δημοτική Αρχή λέει μεγάλα ΟΧΙ και δημιουργεί μεγάλα ΝΑΙ για τις ανάγκες του λαού της πόλης.

Αναφέρω ενδεικτικά:

ΟΧΙ στην αύξηση των ανταποδοτικών τελών, ΝΑΙ στη μείωση και την απαλλαγή για χιλιάδες οικογένειες.

ΌΧΙ στο ξεπούλημα των δημόσιων χώρων, ΝΑΙ στην δημιουργία πάρκων στην πλαζ , στον Ριγανοκαμπο, στον Κόκκινο Μύλο, στο Νότιο Πάρκο.

ΌΧΙ στον κοινωνικό αποκλεισμό των μικρών παιδιών, ΝΑΙ στην δημιουργία παιδικών κατασκηνώσεων, λαϊκών φροντιστηρίων για εκατοντάδες παιδιά.

ΟΧΙ στα τροφεία στους παιδικούς σταθμούς, ΝΑΙ στην απαλλαγή των λαϊκών οικογενειών από τα τροφεία,  ΝΑΙ στη δημιουργία εκατοντάδων νεών θέσεων εργασίας στου παιδικούς σταθμούς.

ΟΧΙ στις συνέπειες της αντιλαϊκής πολιτικής,  ΝΑΙ στην αλληλεγγύη με την τράπεζα τροφίμων, με το δεκατιανο σε χιλιάδες μαθητές, με τη δημιουργία νέων κοινωνικών δομών.

ΟΧΙ  στις ακριβοπληρωμένες μελέτες  και στις μεγαλοεργολαβίες , ΝΑΙ σε μελέτες και έργα που γίνονται με το προσωπικό του Δήμου εξοικονομώντας εκατομμύρια ευρώ.

ΟΧΙ στην εμπορευματοποίηση του αθλητισμού, ΝΑΙ στην λειτουργία μετά από χρόνια του Παμπελοπονισιακού Σταδίου και άλλων αθλητικών χώρων που ρήμαζαν επί χρόνια.

ΟΧΙ στην αντίληψη ότι ο πολιτισμός είναι για λίγους, ΝΑΙ στην πολιτιστική δημιουργία σε κάθε γειτονιά, στις παραστάσεις του θεατρικού σχήματος «Άρμα Θέσπιδος»  τις οποίες παρακολουθήσαν πέρυσι 13.000 θεατές στις γειτονίες.

ΟΧΙ στην μοιρολατρία, την απαισιοδοξία, τον ατομικισμό, ΝΑΙ στην οργάνωση αγώνων, στη δύναμη της συλλογικότητας ,στο όραμα ενός αλλού δρόμου.

Πολλά θα μπορούσα να γράψω ακόμα, αλλά θα σταματήσω εδώ.

Όπως λέει και το παραμύθι μπορεί τα ΝΑΙ να γέννησαν τον κόσμο, όμως τα ΟΧΙ είναι αυτά που τον πήγαν μπροστά, γιατί υπάρχουν ΟΧΙ που γεννούν πολλά μεγάλα ΝΑΙ.

ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΑΛΑΡΜΑΣ

 

Share This Post | Μοιραστείτε αυτο το αρθρο

You must be logged in to post a comment Login